Podstawowy podatek od dochodów osobistych.
Mam dochody z pracy wykonywanej za granicą
Mam dochody z umowy zlecenia lub o dzieło
Podatki, które opłacasz, kiedy zmienia się Twoja sytuacja majatkowa.
Wybrane podatki lokalne oraz inne formy opodatkowania.
Od czynności cywilnoprawnych (PCC)
GLOBE - opodatkowanie wyrównawcze
Od sprzedaży alkoholu w opakowaniach powyżej 300 ml
Podatek od niektórych instytucji finansowych
Podatek od sprzedaży detalicznej
Data publikacji: 15.12.2025
Data aktualizacji: 15.12.2025
Regulamin znajdziesz:
Za pośrednictwem czatu uzyskasz informacje dotyczące wyłącznie tematów podatkowych w obszarze:
Tematami z zakresu podatków nie są m.in. informacje o przepisach ZUS, rejestracji działalności gospodarczej w CEIDG, mandatach.
Na czacie uzyskasz wyłącznie ogólne informacje. Nie uzyskasz informacji, które wymagają wglądu w indywidualne dane podatników.
Czat służy do szybkiej komunikacji w zakresie takich tematów podatkowych, które nie są skomplikowane i nie budzą wątpliwości– nie wymagają szczegółowej analizy stanu faktycznego i interpretacji przepisów.
W oknie czatu nie możesz wklejać gotowych treści ani obrazów.
Usługę czatu możesz ocenić w ankiecie satysfakcji, po zakończeniu rozmowy. Zamknij czat krzyżykiem, który znajduje się w prawym górnym rogu okno czatu. Ankieta pojawi się, gdy wybierzesz przycisk „Podziel się z nami opinią”.
Wirtualny Asystent Klienta Kaspro to czatbot oparty na sztucznej inteligencji, który w sposób zautomatyzowany odpowie na część twoich pytań.
Z Kaspro porozmawiasz za pośrednictwem czatu, który jest umieszczony na stronie www.podatki.gov.pl. Najłatwiej znajdziesz go, jeśli wybierzesz zakładkę „Skontaktuj się z nami”, a następnie „Czat”. Rozmowę możesz również rozpocząć na podstronach dotyczących podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC) oraz podatku od spadków i darowizn (SD).
Na początku rozmowy Kaspro zada ci kilka pytań, które umożliwią mu udzielenie odpowiedzi w interesującym Cię obszarze tematycznym. Odpowiadając na nie, skorzystaj z zaproponowanych przez Kaspro podpowiedzi w formie przycisków. To pozwoli na uzyskanie informacji, których potrzebujesz.
Szczegółowe informacje jak rozmawiać z Kaspro w przewodniku.
Podczas rozmowy możesz napisać, że chcesz, aby Kaspro połączył cię z konsultantem. Pamiętaj, z konsultantem porozmawiasz na czacie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.
Podczas rozmowy, która dotyczy podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC) albo podatku od spadków i darowizn (SD) możesz korzystać z:
to przygotowane dla Ciebie podpowiedzi, które dotyczą najczęstszych tematów rozmów. Nie musisz z nich korzystać. Jeżeli nie znajdziesz swojego pytania w „Popularnych tematach” to wpisz je w okno „Wpisz wiadomość”, na dole czatu.
to przygotowane dla Ciebie dodatkowe informacje związane z tematem, którego dotyczy twoja rozmowa z Kaspro. Kliknij w temat, który Cię interesuje, a informacja otworzy się w przeglądarce internetowej, w osobnej zakładce. Po tym, jak zapoznasz się z jej treścią, możesz powrócić do czatu.
Przycisk „Inne pytanie” pozwala na zmianę tematu rozmowy. Umożliwia również rozmowę z konsultantem – jeśli wpiszesz w oknie czatu np. „połącz mnie z konsultantem”, „połącz mnie z człowiekiem”.
Od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00, Kaspro:
Jeśli ty uznasz, że chcesz porozmawiać z konsultantem, napisz w oknie czat, np. „połącz mnie z konsultantem”, „połącz mnie z człowiekiem”. Kaspro przełączy cię do konsultanta.
Na czacie porozmawiasz z konsultantem od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.
Może zdarzyć się, w przypadku dużego zainteresowania usługą czat, że nie uda ci się porozmawiać z konsultantem do godziny 16.00. W takiej sytuacji nie czekaj dłużej i zakończ połączenie. Skontaktuj się w kolejnym dniu roboczym.
O ewentualnej zmianie godzin pracy konsultantów, np. w dni okołoświąteczne, Kaspro powiadomi cię odpowiednim komunikatem.
Rozmowa z konsultantem zostanie rozłączona, jeśli nie będziesz jej kontynuował przez 3 minuty. Zanim to się stanie, w oknie czat pojawi się powiadomienie o upływającym czasie na przesłanie pytania.
Rozmowa może zostać przerwana/zakończona, jeśli pojawią się w niej obraźliwe treści bądź wypowiedzi, które naruszają zasady kultury lub dobra osobiste konsultanta.